2. Etapa Dakaru ve znamení zrychlování a posunu pořadím

 

Dnes ráno odstartovala Dakarská rally do svého druhého závodního dne a posádky čekala další vydatná porce kilometrů při cestě s Al Wajh do Neomu a čítala 393 km z toho 367 měřených.

Jako první z týmu vyrážel na trať opět Jan Brabec, pro kterého je zatím, jak se zdá asi nejkrušnější ranní vstávání.  Honza si totiž rád přispí a tak jsou pro něj budíčky okolo 3 hodiny ranní opravdu náročnou záležitostí. Motocykloví jezdci totiž vyrážejí z bivaku již za svítání a to sebou přináší i velkou zimu. To že Honza takové podmínky nemá rád potvrzuje i ozývající se železo v nedávno operované noze. „Dneska jsem to odjel na jedné noze. Trať byla samá skála. Netlačím na sebe, výsledek po předešlých zdravotních nepříjemnostech neřeším. I proto se mi jede dobře. Navigačně jsem neudělal žádnou chybu. Trochu na sobě cítím, že mi ještě chybí tak měsíc tréninku navíc. Ale aspoň to bude legrace, pojedu na pohodu a budu si to všechno víc užívat,“  prohlásil Brabec po dojezdu etapy. A právě tato jízda na pohodu a pomyslné užívání si Honzovi zatím nejspíše pomáhá, protože zatím nechyboval v navigaci a postupuje pořadím vpřed.

V dnešní etapě tak zaznamenal posun o dvě příčky z 34. na 32. a v celkovém pořadí poskočil na 31. místo kde ztrácí 1:09:01 na vedoucího jezdce.

 

Pro tým Martina Macíka byla noc před druhou etapou poklidná, jelikož Martin dovezl po 1. etapě Karla ve výborné kondici a tak byl pro všechny prostor k odpočinku vítaný. To platilo určitě i pro navigátora Františka Tomáška, který sice nemusel večer řešit roadbook  2. etapy, jelikož jej dostal až dnes před startem, ale o to víc měl pak na pilno když jej musel prostudovat za pouhých 15 minut. I to mu však stačilo k tomu, aby byla jeho navigace spolehlivá až na jedno závažnější navigační nedorozumění. Martin držel volant svého speciálu pevně v rukou což ocenil určitě i mechanik David Švanda poté co si Karel trochu zaskákal. „Jelo se nám výborně. Měli jsme jen jeden navigační výlet navíc, když jsme se vraceli pro bod, o kterém jsme si původně mysleli, že ho máme. Dneska se dost prášilo, za jednou z bugin jsme vjeli do díry a šli jsme do vzduchu. Letěli jsme chvilku levá, pravá, horní, dolní, ale dopadli jsme dobře, auto to vydrželo a jelo se dál. Ke konci jsme ještě udělali nejrychlejší výměnu pneumatiky, jakou v závodě vůbec pamatujeme. Karel zatím jede krásně,“ popisoval etapu Martin Macík.

Posádka před startem sice hlásila, že má ještě rezervy a bude zrychlovat postupně, tak i přes toto tvrzení prolétla cílem dnešní etapy na krásné 4. místě a v celkovém pořadí jí se ztrátou 0:14:06 patří krásné páté místo, kde zdárně sekunduje a továrním Kamazům.

Uvidíme, co nám přinese zítřek, ale můžete se spolehnout, že vás budeme zase informovat.

Nezapomeňte sledovat i další info kanály Big Shocku a Big Shock Racing:

www.facebook.com/bigshockracing

www.facebook.com/martinmacikjr

www.facebook.com/janbrabecmxschool

A pokud si chcete udělat představu jak to vypadá z kabiny závodního speciálu koukněte na záznam s první etapy na kanálu Big Shock na youtube: