Masaryk Racing Days

O víkendu 10. a 11.září se na autodromu v Brně uskutečnil poslední závodní víkend tohoto roku v podobě akce Masaryk Racing Days. O tom, že to bude závěr ve velkém stylu napovídaly už základní čísla. Během víkendu návštěvníky čekala porce celkem 17 závodů, kterých se zúčastnilo 150 závodních týmů s celkem 250 vozy. Tyto informace dávaly sami tušit, že všechny čeká opravdu velké sportovní klání, které svým hlasem doplnila již tradiční komentátorská dvojice ve složení Martin Straka a Tonda Kala.

Celý závodní program byl rozdělen do závodů několika kategorií. Jel se zde podnik Evropské zóny monopostů divize 2 a 3, Středoevropské zóny cestovních a GT vozů, které spolu soutěžily jak v závodě ve Sprintu, tak v endurance závodě v trvání 60 minut. Dále zde jely ještě vozy Porsche Platinum GT3 Cup, Formule BOSS GP, Fia Swift cup a Haigo závody historických formulí a cestovních vozů. Jak z tohoto výčtu vyplývá byl to opravdu nabitý víkend, ve kterém si přišli na své příznivci mnoha odvětví.

Sobotní ráno započalo dvěma kvalifikačními jízdami třídy GT3CCCE a BOSS GP. V kvalifikaci druhé jmenované za to hned po ránu pořádně vzal rakouský závodník Ingo Gerstl s vozem Toro Rosso F1 STR1, který je držitelem traťového rekordu, v té době s hodnotou 1:39,093. Hned po ránu Ingo doslova létal po trati a dával tak všem tušit že se budou dít velké věci, ale to bychom trochu předbíhali událostem. Prvním ostrým závodem byl sprint Divize 4 s motory o objemu nad dva litry a snimi vozy Divize 5 neboli placky. Závod začal divoce hned před první zatáčkou, kde do sebe narazila dvě pohárová Porsche a na trať musel vyjet safety car. Po restartu se na první místo probojoval Robert Chlad junior s černozlatým Audi R8 LMS Ultra, který sváděl souboje o první příčku s polákem Robertem Lukasem na voze Porsche GT3. Ten však na svého protivníka nenašel díky precizní jízdě recept na předjetí po celou dobu závodu. Chlad junior se však neradoval z vítězství dlouho když dostal 30 vteřinovou penalizaci za nedodržení startovní procedury. Jak později řekl v rozhovoru pro stránku České okruhy.cz vznikla celá situace z nedorozumění ohledně limitu 3 minut do startu, kdy již musí vozy stát koly na zemi, který podle Chladových slov platil pro obě třídy i přesto, že D4 startovaly o několik vteřin později vůči D5. Po té jsme se přes závody formulí divize 2 a 3 Swift Cupu a GT3CCCE dostali k dalšímu velkému závodu kategorie BOSS GP, kde mimo vozy GP2  závodí i tři vozy top kategorie F1. Tento závod vyhrál Ingo Gerst, který zaostal za rekordem o sedm desetin vteřiny. Smůlu měla naše závodnice Veronika Cichá, která musela kvůli poruše ze závodu odstoupit. Po té jsme se vrátili zpět v čase při závodech Haigo formulí a cestovních vozů. I přesto že jsou to stroje starší provenienci tak předvedli piloti spoustu krásných soubojů při již pomalu zapadajícím sobotním slunci. Posledním podnikem tohoto již podvečera byla hodinka třídy D4+D5. Stejně jako ve sprintu i zde se pořadí po závodě měnilo. Tentokrát byla potrestána posádka Lukas-Drmič (Porsche GT3 R) a propadla se tak na druhé místo za českou posádku Robert Šenkýř-Jakub Knoll (BMW M6 GT3). Šenkýř bral zároveň i pohár za třetí místo kde tvořil posádku z Danielem Skalickým pro změnu s vozem BMW Z4 GT3. Díky tomuto vítězství se tak stal i šampionem třídy Endurance. Za zmínku určitě stojí i čtvrté místo Mira Konópky s týmu ARC Bratislava (Lamborghini Supertrofeo), který do závodu startoval z pit lane a musel se tak probojovat skoro celým startovním polem. Smůlu však měla rodina Chladových, která sice startovala z pole position, ale jejich Audi nakonec do cíle nedojelo potom, co se z jeho motoru v oblasti stadionu začal valit dým.

Nedělní dopoledne bylo trochu poklidnější jelikož bylo spíše o kvalifikačních závodech. Velké věci se však udály ve třídě BOSS GP, kde Ingo Gerstl přepsal svůj rekordní čas a to hned dvakrát v jednom závodě. Poprvé se mu to podařilo hned v úvodních kolech a nakonec stanovil novou hodnotu na čas 1:36,065. Podle Gerstlových slov se pokoušeli o rekord již v sobotu, ale podmínky na trati nebyli ideální. “ V nědeli jsem se však již cítil sebejistě“ prohlásil ještě tento rakouský pilot a podotkl, že by mohl být ještě rychlejší, ale záleží to na spoustě okolností.  V druhém sprintovém závodě překvapil Chlad junior. Jeho fatálně poškozené Audi nebylo schopno do závodu nastoupit, ale díky kolegiální nabídce Gregora Zsiga, který mladému Chaldovi poskytl k zapůjčení vůz BMW M6 GT3, se tento pilot mohl postavit na start nedělního závodu. Jelikož Robert nikdy za volantem BMW neseděl začalo ještě v sobotu večer zrychlené studium bavorského stroje. V neděli však vše vypadalo že s BMW jezdí již nějakou dobu, když si v kvalifikaci vyjel pole-position, které pak během závodu přetavil na konečné vítězství. Tímto jsem pro letošek uzavřel sezónu 2017 na závodních okruzích, ale nadále hledám různé zajímavé akce, kam se dá vyrazit ať máte i vy tipy na výlet a máte dále o čem číst.

DSC 0015
« 1 z 98 »

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.