Tým DBRC vítězí při premiéře v Rijece

O víkendu 16.-17.6 se v Chorvatské Rijece jel na Autodromu Grobnik další dvojzávod seriálu Histocup, kde v letošním roce sledujeme počínání týmu DBRC Ing. Davida Bečváře . Jak už víte z dřívějška, David jezdí s vozem Jaguár XJS. Bohužel tentokrát nebyla možnost sledovat livestream, ale i tak jsme byli prostřednictvím sociálních sítí v kontaktu a dostávali jsme samé pozitivní zprávy. Abych zde však netlumočil zprávy zprostředkovaně, tak jsem Davida vyzpovídal a poprosil ho, aby se s námi podělil o dění na závodech.

Davide, jak už jsem zmínil nebylo tentokrát možné sledovat stream, mohl by jsi nám tedy blíže říci jak se vám v Rijece vedlo?

V Rijece panovalo větrné, ale teplé počasí. Zázemí okruhu je spartánské, ale nový povrch sliboval lepší časy než minulý rok.
My jsme byli letos v Rijece poprvé, tak jsme byli zvědaví, jak se nám bude dařit v konkurenci zkušenějších týmů. Zejména Amanda Hennesey z týmu Dubler, která měla v kategorii nejlepší čas z loňska.
Už v tréninku se ukázalo, že mi trať sedí. Všechny zatáčky jsou klopené, takže se do nich dalo pěkně „opřít“.

Bylo z toho pole position pro první závod.

V sobotu jsi mi psal, že jsi zažil dvě krizovější situace z toho jedna byla, jak jsi sám dodal rally vložkou, co přesně se stalo?

V prvním závodě jsem udělal hned po startu chybu a klesl jsem na třetí místo. Snažil jsem se ztrátu dohnat, ale v technické pasáži v levotočivé zatáčce jsem se dostal pravou stranou auta mimo trať a hned z toho byla rally vložka. Ztratil jsem 17 vteřin a skončil na 4. místě celkově a první v kategorii.

V neděli jsem od tebe dostal zprávu, že jste dojeli první absolutně, jak se vám podařilo opět dosáhnout tak skvělého výsledku?

V neděli jsem po kvalifikaci startoval do závodu z celkově druhého místa. To by nebylo tak zlé, z prvního závodu jsem věděl, že Porsche na první pozici po třech kolech odpadne, ale za mnou byl Alfred Weisengruber s BMW 635 CSi a dvě místa za ním Jarda Rejka na Jaguaru XJS.

Hned od začátku to byl boj s Alfredem na BMW, ten však pro závadu vozu odstoupil a tak jsem bojoval s Jardou Rejkou. Ten se po celý závod sice dotahoval, ale na předjetí to nebylo. Takže z toho bylo ve finále první místo absolutně. Je potřeba říct, že by se to nepovedlo bez mechaniků v čele s Romanem Peškem a za pomoci Venci Ambrůze. Auto prostě fungovalo skvěle.

 

Podle tabulky celkového hodnocení se dělíš aktuálně o první místo s Rakušanem Weissengruberem jak hodnotíš v této věci stávající vývoj šampionátu , a jak vidíš své šance?

Po Rijece jsem na prvním místě o nějaké ty body před Alfredem a Jardou. Jedeme tento šampionát pro radost, snažíme si užívat každý závod, takže když to čas a možnosti neumožní nelámeme to přes koleno. To je případ dalšího podniku v Maďarsku. Časově mi tento závod nevyhovuje a proto se ho nezúčastníme. Díky tomu pravděpodobně dáme šanci Alfredovi a Jardovi.

Vedle toho se znovu objevili stížnosti na použití 18” ráfků. Všichni ví, že originál našeho auta z roku 1984 jezdil na 17” ráfcích, ale na ty bohužel lze jen velmi obtížně sehnat vhodné pneumatiky, proto volíme 18”. I když kotouče a třmeny máme přesně podle homologace. Kromě dostupnosti pneumatik nám 18” ráfky žádnou výhodu neposkytují, ale to není podstatné. My si radost ze závodění vzít nenecháme, i když je možné, že nás přeřadí kvůli ráfkům v půlce sezóny do jiné kategorie a ztratíme tím možnost bojovat o titul.

Na závěr se ještě zeptám, kdy a kde se pojede další závod?

Nejbližší závod se jede o příštím víkendu v Maďarsku. My se však budeme účastnit až závodu na Slovakiaringu, který se jede o víkendu 11. – 12.8. Není to Brno, ale je to pěkný a pro diváka atraktivní okruh, tak bych rád všechny pozval.

Davidovi bych tímto chtěl poděkovat za další rozhovor a budeme i dále sledovat jak se mu povede.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *