4. etapa Macík s výkonem ale bez gum a Brabec jel poslepu.

 

Dnešní čtvrtá etapa vedla s města Neom do Al Ula a měřila 676km. V ostrém tempu museli závodníci z této vzdálenosti ujet 453 km což byla další řádná porce jak pro motorkáře Jana Brabce, tak pro posádku kamionu ve složení  Martin Macík, František Tomášek a David Švanda. Co se týče jízdních podmínek střídaly se dnes písčité a štěrkové úseky a rychlost vystřídala náročná navigace.

Pro posádku Karla dnešek začal výborně. Po usilovné práci servisního týmu se podařilo odstranit závadu s chybějícím výkonem a závodní speciál tak mohl poprvé využít celé stádo koní pod svou kapotou. Na začátku etapy se tak sedlčanská posádka honila s továrními Kamazy. Změna přišla v momentě, kdy došlo ke změně terénu a Karel se octl jakoby na jiné planetě… „Na začátku to jelo krásně, všechno cajk. Letěli jsme, Lopík nás pěkně pustil, honili jsme se s Kamazy. Pak najednou… představte si, že lezete s kamionem po skalách. No, odnesly to postupně 2 pneumatiky. A vezeme si s sebou v etapě jenom 2 náhradní. Do cíle zbývalo 70 km a šutry, kam se podíváš. Všichni jsme měli stažené zadnice. Ale David nafoukal pneumatiky, aby držely, František našel nejkratší cestu a naštěstí jsme to v pořádku dojeli. A dobrá zpráva je, že Karel už má zpět svůj výkon. Takže zítra na to znovu vlítneme,“ hlásil v cíli Martin Macík. Po dojezdu do cíle na pěkné 10. pozici však vládla dobrá nálada. František Tomášek si pochvaloval, že konečně nasbíral pár pěkných zážitků pro připravované besedy Posedlí Dakarem, které se uskuteční hned po návratu českých závodníků na území ČR a v Bratislavě. V celkovém pořadí se Martin stále drží na krásné čtvrté pozici se ztrátou 00:59:16 na vedoucí kamion, kterým je aktuálně Kamaz s posádkou Karginov, Mokeev, Leonov.

 

Jan Brabec ve 4. etapě opět prokázal, že je bojovník tělem i duší. Dnes totiž Honzu potkala nepříjemnost v podobě vypadlého konektoru, který zapříčinil výpadek navigace a tak musel jed většinu etapy takzvaně „na oči“ a jednotlivé body musel hledat podle stop. Zatím, ale své závodnické ego drží na uzdě a ví, že se závod ještě stále rozjíždí a že je potřeba hlavně rozumně rozložit síly. Zvyšující se únava si na jezdcích začíná pomalu vybírat svou daň což dokazuje i prudce klesající počet motorkářů, kterým se v jednotlivých etapách daří dojet do cíle. „Já mám svůj úkol jasný. Jet v pohodě, držet navigaci. A to se mi zatím celkem daří, ale je to brutal. Kdo letos Dakar dojede, ten vyhrál. Po 9 hodinách slézám z motorky. Nefungoval mi speedocup ani azimut, protože vypadl konektor. Hledal jsem body přes oči a nejelo se mi dneska vůbec dobře. Ale jsem zdravý v cíli. To je hlavní,“ vzkazuje Brabec. Dnes mu tak v cíli i přes nesnáze patřila 65. příčka a v celkovém pořadí klesl na 40. pozici po obdržení penalizace za neprojetí jednoho kontrolního bodu. Aktuální ztráta tak činí 03:38:10 na vedoucího jezdce.

 

 

Věříme že zítra do toho půjdou kluci opět naplno a my vám o jejich počínání přineseme opět další zprávy.

Video ze třetí etapy můžete shlédnout zde:

 

Nezapomeňte sledovat i další info kanály Big Shocku a Big Shock Racing:

www.facebook.com/bigshockracing

www.facebook.com/martinmacikjr

www.facebook.com/janbrabecmxschool

« 1 z 2 »