Úterý, 23 července, 2024
Dakar

3.etapa Dakaru Karel trochu trápí posádku a Brabec jede na pohodu

 

Dnešní 3. etapa zavedla účastníky na okruh u města Neom, který čítal 491 km, z nichž 414 měřila rychlostní zkouška. Jelikož trasa vedla po hranici s Jordánském nabízela spoustu kaňonů a horských cest, které vedly písečnými terény. Zároveň zavedla posádky i na nejvyšší bod celé soutěže, ležící v nadmořské výšce 1 400m.n.m Závodní karavana tak zůstala dvě noci na jednom místě což ocenily hlavně servisní týmy, které tak měli prostor i k troše odpočinku.

Jak už je dáno pořadateli tak se na tento okruh vydal jako první z týmu Jan Brabec, který do etapy startoval z 32. místa. Během dneška už Honzu potkali i nějaké drobnější pády, ale naštěstí  se obešly bez vážnějších následků.  Hlavním překvapením však je Brabcova klidná jízda, díky které nedělá zásadnější navigační chyby. „Dneska jsem jel lážo plážo. Vím, že nohu budu ještě potřebovat. Jsme teprve na začátku, velká dálka před námi. V hlavě pořád ještě mám nedávný úraz, proto když naberu velkou rychlost, naskočí mi automaticky záklopka. Ještě bude chvilku trvat, než si zvyknu na 100% tempo. Ale paradoxně mi to i pomáhá víc se soustředit na navigaci,“  Tento dosavadní jízdní styl dovedl Brabce do cíle dnešní etapy na 38. pozici a celkově mu patří 33. příčka se ztrátou 1:56:45 na vedoucího závodníka

 

O odpočinku však nemohl mluvit Martin Macík s navigátorem Františkem Tomáškem a mechanikem Davidem Švandou, kteří na trati zažili další perné chvilky. Do dnešní etapy vyráželi po včerejším výkonu z 5. pozice, ale Karel jim dával pěkně zabrat. Již třetí den se totiž celý tým potýká se sníženým výkonem Dakarského speciálu a i přesto že mechanici na autě pracovali do pozdních hodin minulou noc závadu se zatím nepodařilo nalézt. Pravděpodobným počátkem celého problému bylo vybití baterie během převozu na lodi z Evropy. „Čidlo na turbu hlásí chybu. Jeden z milionu kabílků může být špatný. Urputně ho hledáme, zatím se nám nepodařilo ho vypátrat, ale dál na tom makáme, aby Karel zase fofroval naplno. Bude to nějaká úplná blbost, ale pěkně nám zatápí,“ popsal situaci palubní mechanik David Švanda.

I přesto že tato situace mírně rozladila celou posádku tak to kluci nevzdávají což dokazuje i přes zmíněný hendikep dnešní pěkné 7. místo v etapě podpořené posunem na 4. příčku v absolutním pořadí kde ztrácejí na vedoucí posádku 0:38:56 a jsou stále vklíněni mezi tři ruské Kamazy.  „Hola hola hej, jsme v cíli. Bylo to dneska na začátku trochu pernější. Na dlouhých táhlých rovinách jsme neměli dostatečnou rychlost, zlobil výkon. Proto nám v úvodu ostatní trochu ujeli. Pak jsme udělali pneumatiku, chvíli jsme ji dofukovali, ale ušla nám asi 10 km před neutralizací. I když výměna proběhla v perfektní rychlosti, pár minut jsme ztratili. V poslední části, kde byl terén technicky náročnější a výkon už nehrál takovou roli, jsme to zase začali rychle dotahovat,“ popisoval zážitky z tratě Martin Macík.

Neméně důležitou zprávou je i informace o stavu navigátora Františka Tomáška, o jehož zdravotní stav si dělali fanoušci starost po zhlédnutí videa ze včerejší etapy. „Žádný infarkt. Žebírko mi skříplo nerv. Povolil jsem pásy, narovnal hrudník a na rovné cestě si to sedlo. Pak si mě vzal ještě pod ruce fyzioterapeut Martina Prokopa a jsem zase junák,“ vzkazuje Tomášek.

Celému týmu přejeme hodně štěstí v další etapě a vy se těšte na další zprávy už zítra.

Zmíněné video z druhé etapy můžete shlédnout zde:

Nezapomeňte sledovat i další info kanály Big Shocku a Big Shock Racing:

www.facebook.com/bigshockracing

www.facebook.com/martinmacikjr

www.facebook.com/janbrabecmxschool

No Images found.