Úterý, 21 května, 2024
Dakar

5. etapa Ohnutá spojovačka u Macíka a Brabec jako duch po ztrátě signálu

 

Dnešní 5. díl Dakarského putování přinesl po kamenitých etapách konečně vítanou změnu v podobě písečných dun, na které se členové týmu Big Shock Racing těšili. Etapa vedoucí z Al Uly do Ha’ilu měřila 564 km a rychlostní zkoušku tvořilo 353 km.

Motocyklista Honza Brabec po včerejší slepé etapě vyrážel do dnešního dne z 65. pozice. Prvním waypointem projel na krásné 42. příčce což byl obrovský posun vpřed ale na dalším průjezdu už v klasifikaci nevyskočil což vyvolalo starosti ze strany fanoušků a nikdo nevěděl, co se stalo a zdali je jezdec v pořádku. Velká úleva přišla v cíli, když se Honza najednou zjevil v klasifikaci na pěkném 50 etapovém místě. Příčinou vzniku této pro fanoušky krizové situace byl pád, který měl za následek rozbití předního ochranného krytu a přetrhání drátů od antén, na které je napojené i zařízení sledující pohyb jezdce po trati. „Asi na 90. kilometru jsem šel na rypák. Ne moc, ale zase do těch šutrů. Takže jsem přestal vysílat, protože jsem si utrhal kabely od antén. Trochu mě bolí rameno. Ale snad nic vážného,“ popisuje Jan Brabec vývoj dramatické etapy. „Ale sranda byla, že když jsem zastavil na křižovatce na přejezdu s rozmláceným předkem vedle Alonsa s Comou, volali na mě: Ty jsi šel na držku, viď? Potvrdil jsem jim to a Coma povídá: To já poznám,“  smál se v cíli Brabec, když popisoval tuto příhodu. Honza však statečně bojuje dál a snaží se jen šetřit operované koleno. Celkově mu patří 38. pozice, ale to jen proto, že včera dostal 41 minut penalizaci za minutý navigační bod. Na vedoucího jezdce tak v celkovém pořadí momentálně ztrácí 04:42:53

 

Posádka žlutého kamionu Martin Macík, František Tomášek a David Švanda dnes vyrážela do boje s desáté pozice. Kluci, kteří už jsou dosti potlučení s předchozích kamenitých etap dnes vyhlíželi nedočkavě vysněný písek, který jim pořadatelé na dnešek slibovali. Než se však k němu dostali, museli se opět poprat nejen s kamenitým terénem, ale i s množstvím zvířeného prachu z kamionů před nimi. To v kombinaci s mlhou jim pak bylo málem osudným, když se jim při jednom nepřehledném manévru kde se před nimi v mlze objevily skály a mezi nimi díra, která ohla spojovačku což je tyč spojující kola a řízení. Jak prohlásil Mates „Bylo to hrc, frc“ kola Karla šly do áčka a nedalo se jed dál. Chlapi však naštěstí vezli na autě náhradní díl a tak do role zachránce musel nastoupit mechanik David a poté co i zbytek posádky přiložil ruku k dílu po 30 minutách dostal Karla zase do formy a mohlo se vyrazit na stíhací jízdu. Tu umí Mates skvěle a tak zbytek etapy kluci valili jako draci a jízdu v dunách si užívali. Jejich raketové tempo jim nakonec v cíli vyneslo pěkné 9. místo a v celkovém pořadí klesli ze 4. na 5. příčku za dalšího Čecha Aleše Lopraize. Na vedoucí posádku tak aktuálně ztrácí 01:38:30 „Na začátku jsme pěkně předjížděli, ale děsně se zase prášilo. Letěli jsme na obrovských šutrech a v mlze se objevila skála, skála a díra mezi. Udělali jsme hrc, frc a ohnuli spojovačku, tyč spojující kola a řízení. Takže kola do véčka a nemohli jsme pokračovat. Asi 30 minut jsme tyč měnili. A jakmile bylo hotovo, vyrazili jsme na stíhací jízdu,“ popisuje Martin Macík. A navigátor František Tomášek ho doplňuje. „Pak už jsme non stop drželi plný výkon. Dojeli jsme do písku a zase předjížděli jednoho za druhým. Tam už nás to hodně bavilo. Navigace naprosto v pořádku. Karel jede dobře. Ještě nejsme ani v půlce. A pokračujeme dál.“

 

Zítra čeká tým Big Shock Racing poslední etapa před sobotním dnem volna takže čekejte další zprávy.

Video ze včerejší čtvrté etapy můžete shlédnout zde:

Nezapomeňte sledovat i další info kanály Big Shocku a Big Shock Racing:

www.facebook.com/bigshockracing

www.facebook.com/martinmacikjr

www.facebook.com/janbrabecmxschool