Big Shock! Racing je Džidě a čeká na start Dakaru

Jak jsme vás informovali v předchozím článku v neděli 27.12 odletěl tým Big Shock! Racing spolu s dalšími českými účastníky do Saúdskoarabské Džidy kde 2. ledna odstartuje 43. ročník rallye Dakar. Pro Martina Macíka je to 9 start na této akci a v kabině ho pro letošek podpoří již ostřílený navigátor František Tomášek a svůj druhý  start absolvuje palubní mechanik David Švanda, který se podílel i na stavbě zavodní speciálu Iveco týmově pojmenovaného Karel. Pro týmového šéfa Martina Macíka staršího je to však již 19 ročník legendárního závodu. „Jsme výborně připravení, udělali jsme maximum pro to, abychom měli řešení pro všechny představitelné situace. Ale současně za ta léta víme, že na Dakaru se vždycky stane něco nečekaného. A proto nás tolik baví. Síla Čechů spočívá mimo jiné ve schopnosti poradit si v jakékoliv situaci,“ říká k přípravám.  Po sobotním PCR testování nasazení jednoho náhradníka a nočním letu s náročnějším přistáním je nyní celý tým v předepsané 48 hodinové karanténě v jednom z místních hotelů. Co však ještě musejí před sobotním startem zvládnout?

Jak jsme již zmínili odletu na Dakar předcházelo povinné testování celého týmu, které muselo proběhnout nejpozději 48 hodin před vstupem do Džiddy. V sobotu ráno tak všichni členové sedlčanské výpravy podstoupili povinné PCR testy. Po nich následovalo dlouhé čekání na výsledky. Tým měl připraven několik scénářů pro případ, že by některý z 20 členů výpravy testy neprošel úspěšně. Zprávy z laboratoří nakonec přinesly jeden „pozitivní“ verdikt. „Jednoho z mechaniků a řidiče doprovodného vozidla musel nahradit Dan Stiblík, který už s námi absolvoval letošní závody v Polsku,“ řekl Martin Macík. Zbytek výpravy mohl v neděli večer zamířit na ruzyňské letiště.

Pak následoval 6 hodinový let, který všechny české účastníky přepravilo do Saúdské Arábie. Kabina byla plná známých tváří a let probíhal ve veselé atmosféře. Menší prodleva nastala po přistání v Džiddě. Pasažéři byli propouštěni po 15 osobách a 15 minutách, takže v letadle stojícím na ranveji strávila výprava ještě další 2 ranní hodiny. Hladce proběhly celní kontroly i ověření covid testů z Prahy. „Všechno cajk. Jsme rádi, že jsme na místě. Těšíme se na Dakar. A večer dáme první živák pro fanoušky,“ komentoval cestu navigátor František Tomášek.

Po té tým čekal nástup do zmíněné karantény. „Každý tým předem nahlásil, kdy přiletí a v jakém hotelu bude ubytován. Aby pořadatelé měli kontrolu a mohli vše připravit a komunikovat se saúdskoarabskou vládou. Během karantény bychom měli dostat pozvánky na další PCR testy, organizované přímo pořadateli v areálu Královského stadionu, kde bude stát i bivak 0 a budou se tu odehrávat všechny úvodní akce spojené se startem Dakaru,“ popisuje další vývoj manažer týmu Big Shock! Racing Martin Pabiška. Po testování se jednotlivé výpravy odeberou znovu na hotel a vyčkají na výsledky. S negativním potvrzením už Big Shock! Racing může nastoupit do akce. Předem určených a nahlášených 7 členů se vydá vyzvednout techniku do přístavu. Zbytek výpravy zamíří do bivaku. Změnu oproti předchozím letům zaznamenaly přejímky. Doprovodná vozidla podstoupí zrychlené kontroly přímo v bivaku, standardním procesem technických a administrativních přejímek projdou pouze závodní vozy. „My máme finální přejímku závodního auta naplánovanou na 2. ledna v 9 hodin. Ale před tím chceme ještě absolvovat shake down v poušti. Máme určené místo asi 50 km od bivaku, kde můžeme ještě před závodem ověřit, jestli je náš kamion Karel po plavbě v pořádku,“ doplňuje palubní mechanik David Švanda. Ve stejný den odpoledne už Rallye Dakar odstartuje do 11kilomerového prologu, který určí pořadí v závodním poli. Následující den, 3. ledna, se závodníci vydají do 12 etap nejnáročnějšího motoristického závodu na světě. Čekají je písečné duny, terény plné ostrých skal, minimum spánku, zato adrenalin vypumpovaný do nejvyšších otáček. Tým Big Shock! Racing už se nemůže dočkat.

Další informace můžete získávat zde

http://www.facebook.com/bigshockracing

https://www.facebook.com/martinmacikjr

www.bigshockracing.cz

A zde ještě krátký Vlog Martina Macíka.