Neděle, 19 května, 2024
Dakar

Big Shock Racing zítra odlétá do Saudské Arábie

Již zítra v neděli 27. 12. se 20člená osádka týmu Big Shock! Racing vypraví do Džidy v Saudské Arábii kde se 2.ledna postaví na start 43. ročníku legendárního závodu Rallye Dakar. Uplynulé dny strávili pilot Martin Macík jr. navigátor František Tomášek a palubní mechanik David Švanda v doporučené karanténě stejně jako zbytek týmu, který se rallye zúčastní. Karel (závodní speciál Iveco) se startovním číslem 503 na kapotě se mezitím plavil do Saudské Arábie, kde se za již brzy setká se svou posádkou. Poté se společně pokusí vylepšit svou pátou příčku z loňského ročníku. Nejdříve však budou muset absolvovat porci více jak 7000 kilometrů. Díky situaci si však mohli užít vánoce v kruhu rodiny a blízkých.

I přes omezení kontaktů s okolím se však členové týmu v uplynulých dnech nenudili. V sedlčanských týmových dílnách se dál pracovalo na bugině pro příští sezónu, šéf týmu Martin Macík starší připravoval plány pro logistiku a servis během závodu, navigátor František Tomášek dodělával práci před dovolenou, kterou si u svého zaměstnavatele v lednu pravidelně vybírá a Martin Macík mladší řešil poslední předvídatelné organizační detaily k talk show Posedlí Dakarem. Před odletem ještě musejí projít předepsanými PCR testy a další kola testování na ně čekají i po příletu do Džiddy. „Dakar je hlavně o připravenosti, ale svou roli pokaždé hraje i náhoda. A tentokrát, díky bezpečnostním opatřením, faktor náhody ještě mírně posílil. Ale jsme optimisti. Věříme, že všechny testy absolvujeme hladce. Už se neskutečně těšíme. Hned jak se dostaneme do prvního bivaku, jdeme na věc a závodíme,“ říká Martin Macík.

Organizátoři Dakaru 2021 slibují, že ani jeden kilometr trati nebude stejný jako předchozí rok. Ohlášeny jsou dlouhé a technicky náročné etapy, které týmu Big Shock! Racing vyhovují. Na závodníky čeká 13 perných závodních dní, během nichž musejí ujet 7646 km (4767 závodních). Rallye Dakar odstartuje 11kilomerový prolog. Ten určí pořadí v závodním poli, což je jedna ze změn oproti předchozímu roku. Dakarská karavana tentokrát projede Saúdskou Arábii v protisměru. Dálkový závod bude začínat ve vnitrozemí náročnými písečnými etapami plnými dun. „Takže hned v úvodu si pěkně otestujeme novou automatickou převodovku i elektronický roadbook,“ říká František Tomášek. Jako navigátor prioritní posádky, od které se očekává jízda v přední linii, totiž poprvé vymění sešitek s popisem trati za elektronický přístroj. Zhruba po polovině závodu a dni volna se terén podle odhadů Macíka s Tomáškem změní v kamenité peklo, kde budou trpět hlavně vozidla. Navíc hned po dni volna bude následovat maratonská etapa, kdy závodníci přespí mimo bivak a všechny opravy musí zvládnout svépomocí. Bez zásahu mechaniků tak projedou přes 1400 km v tvrdém technickém terénu plném skal. Nejdelší pak bude 11. etapa měřící 511 závodních kilometrů. „Bude to náročné. Každá etapa delší než 300 km už bolí. Chce se vám na záchod, máte hlad, jste unavení fyzicky i psychicky, ztrácíte koncentraci, začínáte dělat chyby. František se ztrácí, já se zahrabávám. Už se nemůžeme dočkat,“ říká Macík. Zpět do Džiddy se pak závodníci budou vracet podél moře a po celou dobu se budou z bezpečnostních důvodů držet mimo civilizaci. Jezdci týmu Big Shock! Racing tipují, že závěr závodu organizátoři ještě natáhnou do vnitrozemí a těsně před koncem vyčerpaným závodníkům dopřejí pár závěrečných dunových terénů. Ani poslední etapa nebude mávací, má přes 200 km. Auta už budou rozebraná. My budeme unavení. Bude to boj až do konce,“ odhaduje Tomášek.

Na celou rallye se opět těšíme a budeme Vám o ní přinášet pravidelné informace a držet posádce palce ať se vše podaří.

Další informace můžete získávat zde

http://www.facebook.com/bigshockracing

https://www.facebook.com/martinmacikjr

www.bigshockracing.cz

Můžete se kouknout také na video, ve kterém Martin Macík a František Tomášek tipují co je na Dakaru 2021 čeká.

https://www.facebook.com/martinmacikjr/videos/385358019395631