Úterý, 23 července, 2024
Dakar

Macík dnes vyrazil na stíhací jízdu, Šoltys opravuje v poušti

Po včerejší náročné a mírně destruktivní etapě vyrazily dnes posádky týmu Big Shock! Racing do dalších bojů nabití novou energií a s připravenými stroji, o které se pilně starali v noci týmy mechaniků, aby bylo na ráno vše ok. Dnes na posádky čekal 346km dlouhý okruh kolem Riyadhu A posádka ve složení pilot Martin Macík, navigátor František Tomášek a mechanik David Švanda ji zdolali bez potíží. I přesto že startovali z konce startovního pole dojeli etapu na 18. místě a nadále drží 11. příčku v celkové klasifikaci. Bohužel posádka Martina Šoltyse s navigátorem Romanem Krejčířem a mechanikem Jakubem Jiřincem tolik štěstí neměla. Bohužel stojí v poušti a opravují poškozené uložení kola, aby se jim podařilo dostat Arnošta do cíle etapy. Celý tým však pevně věří, že se jim to podaří. Kamion posádky Project 2030 dorazil do cíle na 15. místě a ItalTrans obsadil 29. příčku.

Dakar je nepředvídatelný. Po pekelné 4. etapě dnes posádka Martina Macíka přijela později na start 5. etapy, protože mechanici do poslední chvíle pracovali na výměně jednoho z dílů. Ale pak už šlo vše hladce. Jakmile Iveco navigované Františkem Tomáškem vtrhlo na trať, nasadilo stíhací tempo a nechávalo za sebou jednoho soupeře za druhým. Zbrzdila ho jen jedna výměna pneumatiky. „Vyrazili jsme snad z úplně posledního místa a krájeli jsme jeden kamion za druhým. Trať byla hodně vyježděná, takže jsme my i kamion dostávali dost na zadek. Ale zvládli jsme to, myslím, dobře. Jeli jsme už totálně vyklidnění. Ferry všechny body krásně našel, i když byla navigace poměrně složitá. Šlo to dneska dobře,“ řekl Martin Macík, který se dál snaží o co nejlepší umístění. „Každý ujetý kilometr a vyřešená těžkost na Dakaru přináší zkušenosti, které nemáte šanci jinde získat. Tak my k Dakaru přistupujeme. Nemáme v plánu stěžovat si. Jedeme dál, co to dá, jsme ve hře o TOP 10 a současně sbíráme body ve světovém poháru, jehož je Dakar nově součástí,“ dodal Macík.

Na této extrémní rallye existuje však i jakési pravidlo nepsané pomoci a tak i žlutý kamion s číslem 503 dnes několikrát zastavil u spřátelených posádek. „Zastavovali jsme u kluků z Italtrans Racing týmu a pomáhali jim. A pak i u Martina Šoltyse. Kluci opravovali v dunách Arnošta. Ale nedokázali jsme jim bohužel moc pomoci, neměli jsme u sebe ani potřebné díly. Věřím, že to zvládnou vyřešit a dojedou do cíle,“ popisoval mechanik David Švanda. A Martin Macík doplnil: „Kluci stojí uprostřed dun. Vypadalo to, že po větším skoku se něco stalo s uložením levého předního kola. Všichni na ně myslíme, nebude to jednoduché, ale čekáme, že se objeví v cíli.“

Po zmiňované 4. etapě tak dnes mechanici poprvé zažili probdělou noc, aby daly všechny speciály do pořádku. „Kluci jsou rozdělení do skupinek a každá má na starost svou specializaci – nápravy, motory, převodovky, pneumatiky… Současně každý ze 4 kamionů, o které se staráme, má svého hlavního mechanika. To je člověk, který byl u stavby auta a zná ho do posledního šroubku. Po návratu posádek do bivaku každý ví, co má dělat. Kluci se hned vrhají do práce a servis probíhá někdy až do rána,“ popisuje mechanik David Švanda. Tým MM Technology se na Dakaru stará o Karla a Arnošta – kamiony domovského Big Shock! Racingu. A také o Vincenza a Niciase, speciály spřátelených týmů Project 2030 a Italtrans Racing, vyrobené v Sedlčanech. Parta ostřílených profíků doplněná novými posilami v posledních dnech odvádí výbornou práci a patří jí za to velký dík.

Přikládáme video s hodnocením etapy po dojezdu.

https://www.facebook.com/martinmacikjr/videos/715314949436756

Další informace naleznete zde.

https://www.facebook.com/bigshockracing

https://www.facebook.com/martinmacikjr

https://www.instagram.com/bigshockracing

https://www.instagram.com/martinmacikjr/

Přikládáme zatím alespoň pár fotek z dnešní etapy