Sobota, 27 července, 2024
Dakar

Dakar vstoupil do poslední části a Macík si opět polepšil

Dnešní 10. etapou se letošní ročník Rallye Dakar dostává pomalu do cílové rovinky. Dnes na si pořadatelé pro účastníky včetně posádky Martin Macík, František Tomášek a David Švanda  připravili 375 závodních kilometrů. Po včerejším výborném 3. místě i dnes nastupovali sedlčanští bojovníci do etapy dobře připraveni. Martin Macík provedl opět Karla (speciál Iveco Powerstar) nástrahami tratě a do cíle dorazili na cenném 6. místě. O tom že už se jede opravdu divoce svědčila i ztráta v cíli etapy pouhé 3 minuty a 46 sekund na nejrychlejší Kamaz. V celkovém pořadí tak opět žlutý kamion poskočil o jednu příčku výše a je 2. etapy před koncem na 8. pozici. Posádka týmu Projekt 2030 dnes dokončila na místě 14tém a ItalTrans obsadil 17. příčku. V celkovém hodnocení jim patří 13. a 15. pozice což určitě není vůbec špatný výsledek.

Včerejší 3. místo v etapě, umocněné ztrátou pouhých 3 vteřin na druhého nejlepšího závodníka, všechny členy týmu Big Shock! Racing potěšilo, ale nevytrhlo z běžné dakarské rutiny. Na oslavy ani další kratochvíle rozhodně nebyl čas. V bivaku se ihned po příjezdu týmového speciálu Karla každý pustil do práce a důkladných příprav na dnešní 10. etapu. „Dan Stiblík a Martin Bartoň kontrolují pneumatiky, připravují kabiny, aby byly vypucované. Lavor s Bobem řeší nápravy. Franta je ve střehu, kdyby bylo potřeba něco svařit. Všichni kluci dál neskutečně makají,“ řekl mechanik David Švanda. Do dnešní 10. etapy tak žlutý týmový kamion vjížděl znova v perfektní formě a bez zásadnějších problémů zvládl zdolat i náročné horské terény

První část dnešní trati byla tvrdá a rychlá. „Vypalovačka, ale zároveň hodně prašná, drsná trať. Bojovalo se. Předjížděli jsme se se soupeři. Byla to dobrá honička,“ popisuje Martin Macík. Organizátoři se v etapě rozhodli prověřit také důvtip navigátorů. František Tomášek si ale se složitou navigací dokázal poradit. „Jen jednou jsme se otáčeli, protože jsme si nebyli jistí, jestli nám pípnul bod, ačkoliv jsme ho měli. A jeden bod jsme minuli asi o 10 metrů, takže jsme se pro něj vrátili. Jinak nám tam všechno padalo,“ popisuje Tomášek.

Závěr speciálky závodníky zavedl do hor, kde už byla jízda pomalejší a daleko techničtější. Takový terén sedlčanské posádce vyhovuje. „Posledních 100 km to bylo fakt drsných. Uzounké cestičky v horách, na které se kamion vejde jen tak tak. Snad 20 kilometrů jsme letěli jen nahoru a dolů mezi šutry. To mě hodně bavilo. Chvilku jsme mezi skalisky jeli vláček za jednou z buginek – snad čtyři kamiony a dvě buginy těsně za sebou v horách,“ vypráví Martin Macík. „Navíc v jednom místě jsme dostali ránu větví do předního skla. Už jsme se chystali na opakování loňské jízdy v lyžařských brýlích. Naštěstí okno vydrželo až do cíle. Takže všechno v pořádku. Byla to zábavná etapa,“ řekl mechanik David Švanda.

Jak jsme psali v úvodu do konce zbývají už jen 2. etapy, které však čítají ještě 510 závodních kilometrů během kterých se může stát cokoliv. Posádka týmu Big Shock! Racing bude bojovat až do konce. Stále však platí, že do cíle chce dojet v pořádku a ve zdraví.

Dalši informace najdete v tradičních odkazech a nechybí ani video po konci etapy a ze včerejší 9.etapy

https://www.facebook.com/bigshockracing

https://www.facebook.com/martinmacikjr

https://www.instagram.com/bigshockracing

https://www.instagram.com/martinmacikjr/

https://www.facebook.com/martinmacikjr/videos/476219754219807