Úterý, 21 května, 2024
Dakar

V předposlední etapě bral Macík 4. místo a opět poskočil v pořadí

Dnes byla před účastníky letošního Dakaru předposlední etapa, která čítala 346 závodních kilometrů a posádka žlutého speciálu Iveco ve složení pilot Martin Macík, navigátor František Tomášek a mechanik David Švanda se do ní vrhla samozřejmě opět naplno, jelikož vědí, že tato rallye se jede až do posledního kilometru. I tak náročnou etapu zvládli v klidu a do cíle dojeli na skvělém čtvrtém místě. Díky tomuto výsledku opět poskočili i v celkovém pořadí a to na 7. pozici.

Kdo Dakar nezažil na vlastní kůži, jen těžko si dokáže představit, jak náročné je popasovat se s extrémy, které závod postupně přináší – s únavou, nedostatkem spánku, přebytkem adrenalinu. Všechny strasti ale rychle mizí, když se etapa povede. A přesně to se dnes přihodilo posádce týmu Big Shock! Racing. Do 11. etapy startovali sedlčanští matadoři z  6. místa. Celou cestu se dařilo držet slušné tempo a postupně se propracovávali kupředu. „Dnešní etapa byla nesmyslně těžká. Přesně, jak organizátoři slibovali. Obrovské nepravidelné duny, náročná navigace, uskákaná rozbitá trasa. Všichni jsme jeli v prachu, kde nebylo nic vidět. Dneska jsme si fakt mákli. Ale moc se nám to líbilo,“ řekl v cíli pilot Martin Macík. A František Tomášek dodal: „Klasický start do prachu. První bodík byl vpravo, ale všichni jsme jeli vlevo. Takže jsme se museli vrátit a skoro celá první pětka se motala na místě. A od té doby jsme letěli v prachu. Ale trať byla hodně pestrá. Projížděli jsme něčím, co se ani nedá popsat – vyschlé pahýly, fešák, boule. Byly tam i obrovské duny, které nebylo snadné přejet. Ale drželi jsme se pořád mezi nejlepšími.“

Posádka žlutého kamionu během své dnešní jízdy také zpozorovala nečekanou situaci – kamion týmu Buggyra, který nutně potřeboval pomoc. „Potkali jsme Ignácia, který to zakopal. Já si myslím, že nemělo smysl vůbec nad ničím přemýšlet. Zastavili jsme, vytáhli ho a pokračovali dál. Myslím, že Šiky byl štěstím bez sebe, že někdo zastavil, že nemusel kopat,“ popsal Martin Macík. Nástrahy drsné trati ale dnes potrápily více závodních strojů, které sedlčanská posádka na trati míjela. „Dneska auta dostala pěkně zabrat. Jsme rádi, že to Karel vydržel. Ale jsme zvědaví, kolik aut dorazí do cíle, protože to byla fakt rozbíječka,“ řekl mechanik David Švanda. „Tak má Dakar vypadat. Parádní jízda, jaké máme rádi. Ale Dakar končí až poslední etapou. A ta nás čeká zítra. Bude kratší, ale stejně důležitá, jako všechny předcházející,“ říká Martin Macík k zítřejšímu závěru, kdy 44. ročník legendárního dálkového závodu vyvrcholí poslední speciálkou. Ta dakarskou karavanu dovede do cílové rovinky v Džiddě.

Další informace najdete v tradičních odkazech.

https://www.facebook.com/bigshockracing

https://www.facebook.com/martinmacikjr

https://www.instagram.com/bigshockracing

https://www.instagram.com/martinmacikjr/

nechybí i tradiční videa a fotografie

https://www.facebook.com/martinmacikjr/videos/1110341059783317

https://www.facebook.com/watch?v=989646265012568