Úterý, 23 července, 2024
Dakar

Macík za to v poslední etapě vzal a vybojoval ještě další pódium

Dnešní 12. etapou skončil letošní 43. ročník slavné Rallye Dakar. Posádce žlutého speciálu Iveco ve složení pilot Martin Macík, navigátor František Tomášek a palubní mechanik David Švanda zbývalo ujet poslední 164 závodních kilometrů. Samozřejmě to pánové vzali zodpovědně a i do poslední etapy šli naplno. A to se projevilo nakonec i na výsledku když se jim podařilo získat ještě jedno etapové pódium, na kterém si ještě o jednu příčku polepšili na 2. místo. Za vítězným Kamazem zaostali pouze o 32 sekund. V celkovém pořadí jim tak i přes některé technické potíže patří velmi slušná 7. příčka.  Kamiony partnerským týmů Project 2030 a ItalTrans dnes dojeli na 14. a 17. pozici a v konečném účtování obsadili 13. a 15. pozici což je určitě rovněž pěkný výsledek který zároveň ukazuje na kvalitu strojů z MM Technology. Pocit v cíli bohužel po dvou nedokončených etapách a zranění letos nezažijí pilot Martin Šoltys, navigátor Roman Krejčí a mechanik Jakub Jiřinec ale i ta odvedla během svého účinkování velmi dobrou práci.

Do poslední etapy startovala posádka týmu Big Shock! Racing ze 4. pozice a 8. místa v celkovém pořadí (na které se posunula po 4minutové penalizaci za překročení rychlosti v zóně s rychlostním limitem). I díky zkušenostem z 10 absolvovaných Dakarů Martin Macík myslel na to, že v poslední etapě je možné více ztratit než získat. Ale jeho posádka odjela i poslední speciálku v plném tempu, s maximálním nasazením, ale také s rozumem. „Jsme v cíli Dakaru a máme 2. místo v etapě. A druhé letošní pódium. Bylo to drsných posledních 160 km přes rozbitá řečiště. Celý letošní Dakar byl náročný. Ale zvládli jsme ho a jsme v pořádku v cíli. Děkuju klukům v posádce, děkujeme všem fanouškům, kteří při nás stojí v dobrém i zlém. Díky patří našim rodinám, všem klukům v týmu, mechanikům za to, jak dřeli a jak skvělou práci odvedli, tátovi, Martinovi Pabiškovi, posádce Martina Šoltyse, přátelům. A také všem našim milým sponzorům a partnerům, kterých si moc vážíme,“ řekl Martin Macík.

Na Dakaru je krásné i děsivé současně, že nikdy nevíte, co se stane v příští minutě. I proto ho sleduje tolik fanoušků. I to je důvod, proč se závodníci po prožitých těžkostech chtějí znovu vracet a překonávat soupeře i sami sebe. Takový je Dakar. I proto k němu tým Big Shock! Racing přistupuje s dlouhodobějším nadhledem a už teď plánuje příští starty. „Jeli jsme na maximum a stálo to za to. Příště do toho jdeme znova. Víme, na čem zapracovat. Už teď chystáme další ročník a chceme v rámci MM Technology stavět nové kamiony. Navíc zásoba historek pro akce Posedlí Dakarem je teď obrovská, myslím, že fanouškům ani nestihneme všechno odvyprávět,“ řekl Martin Macík

Pro tým Big Shock! Racing byl letošní Dakar současně rozjezdem do světového poháru Rally-Raid Championship 2022, který pokračuje v březnu závodem v Abú Dhabí. Už během Dakaru týmový manažer Martin Pabiška zařizoval odeslání části techniky přímo do Dubaje. „Věříme, že i díky celoroční sérii závodů budeme moci ještě lépe ladit formu na Dakar příští,“ zakončuje Martin Macík.

Za sebe bych chtěl poděkovat všem, kteří tyto Dakarské ozvěny četli a doufám že se vám tento 14 denní blog líbil a budete web i nadále sledovat a můžete se těšit na další akce během roku.

Další info naleznete na tradičních odkazech.

https://www.facebook.com/bigshockracing

https://www.facebook.com/martinmacikjr

https://www.instagram.com/bigshockracing

https://www.instagram.com/martinmacikjr/

přikládáme ještě video po dojezdu a z 11.etapy Video z poslední etapy ještě dodáme.

https://www.facebook.com/martinmacikjr/videos/3190013627895998