Úterý, 21 května, 2024
Dakar

Závodně dnes sice den volna ne však v bivaku

Dnešní den se na Dakaru nesl ve znamení volného dne. Dá se však říct že to byl volný den  spíše pro techniku ne však pro posádky a hlavně mechaniky. Co se týče posádky Karla tak každý z trojce Martin Macík, František Tomášek a David Švanda měli svou práci. Martin vyřídil několik organizačních záležitostí  a také se snažil věnovat fanouškům, kteří celý tým velmi podporují a tak je třeba jim podporu nějak oplatit. Bylo třeba dát do kupy rovněž závodnickou výstroj. „Musíme vypucovat kombinézy, boty, helmy, abychom byli čistí a voňaví. Pořadatelé tu mají prádelnu, takže jsme jim tam včera odnesli všechny naše kombinézy a už je máme nažehlené zpět. Chystáme pro fanoušky živák. Chceme poděkovat za obrovskou podporu, kterou nám dávají. A já v mezičase ještě vyřizuji organizační věci k besedám Posedlí Dakarem. Ty se totiž rozjedou hned, jak se vrátíme domů,“ popisuje Martin Macík.

Ferry se dnes věnoval zapisování zážitků z uplynulých etap, aby měli kluci o čem vyprávět na besedách, které se rozběhnou hned po jejich návratu z Dakaru. Odpoledne pak věnoval procházení roadbooku na zítřejší sedmou etapu. „Já si letos ani nepotřebuju zajít na fyzio, jak jsem na tom fyzicky dobře. Dlouhé etapy ke konci už trochu bolí, ale oproti předchozím letům je jízda mnohem pohodlnější,“ říká navigátor František Tomášek.

Nejvíc práce měl mechanik David Švanda, který se spolu s dalšími členy servisního týmu pustil do kontroly a přípravy Karla na další část závodu již včera po skončení 6. etapy. A ve svižném tempu pracovali až do půlnoci. Ale ani dnes neměli moc prostoru si přispat. Po snídani se pokračovalo dále v údržbě závodního speciálu. „Musíme spoustu součástí před druhou polovinou závodu preventivně vyměnit, to se týká například kardanů. Procházíme vrtuli, v motoru se kontroluje skoro vše, hlídají se náplně. Musíme ověřit, jestli písek není zapadaný, kde být nemá, mění se filtry a další součásti. A natahujeme taky novou plachtu, aby to Karlovi slušelo, kdybychom v druhé půli jeli vpředu a natáčeli nás z vrtulníků,“ popisuje precizní servis palubní mechanik David Švanda.

Častou otázkou fanoušků je jak všichni zvládají závody bez alkoholu, hlavně bez piva všichni svorně odpovídají, že v pohodě. „Já za rok vypiju asi 2 piva a 2 panáky, takže mě tu nic nechybí. Z mechaniků schází pivo nejvíc asi Frantovi Junkovi, ale zvládá to statečně. Pivo jsme částečně nahradili kafem a Big Shockem,“ dodává David Švanda.

S Janem Brabcem se nám až do pozdního odpoledne nepodařilo spojit, jelikož se věnoval hlavně odpočinku, aby ulevil operovanému koleni a hlavně nabral co nejvíce sil před startem do zítřejší druhé poloviny celé soutěže. Mechanici mezitím pilně pracovali na jeho závodním motocyklu značky KTM, aby byl rovněž v perfektní kondici.

Hned v neděli ráno vyrazí tým Big Shock Racing do 7. etapy směřující do Wadi Al Dawasir a užije si 546 ostrých kilometrů, které by měly vést pestrým terénem s písečnými dunami a spletitou navigací. „Už se těšíme. Rádi bychom, aby druhá část trati byla navigátorsky a technicky náročnější, jak nám pořadatelé slibovali. Zatím jsme zažili hlavně rychlé etapy, v navigaci srovnatelné s předešlými,“ hodnotí Macík, který je však s dosavadním vývojem Dakaru spokojen.

Video ze včerejší 6. etapy můžete shlédnout zde:

Zároveň se můžete podívat na upoutávku z besed Posedlí Dakarem z loňského roku.

 

Nezapomeňte sledovat i další info kanály Big Shocku a Big Shock Racing:

www.facebook.com/bigshockracing

www.facebook.com/martinmacikjr

www.facebook.com/janbrabecmxschool