Sobota, 27 července, 2024
Dakar

Rest Day a konec pro Martina Šoltyse

Včerejší den na Rallye Dakar 2022 byl pro posádky týmu Big Shock! Racing dá se říci dnem volna, i když jak všichni s týmu říkají je to den volna jen v tom, že se nezávodí. Jinak v tomto dni mívají všichni plné ruce práce, jelikož se závodní speciály Iveco Powerstar s dílny MM Technology prakticky rozeberou, aby se připravily na druhou polovinu závodu, který pokračuje dnes 7. etapou o které vás budeme určitě ještě dnes informovat. Včera bohužel přišla i zpráva že posádka pilot Martin Šoltys, navigátor Roman Krejčí a mechanik Jakub Jiřinec odstupuje ze závodu.

Důvodem vyřazení bylo nedokončení 5. a 6. etapy, ve které musel zasahovat i lékařský vrtulník když si po nehodě Martin Šoltys narazil záda. Je sice v pořádku ale i toto zdravotní omezení mu nedovoluje pokračovat dále. Zdraví všech členů týmu je na prvním místě. Všichni z Big Shock! Racingu věří, že Martin brzy nabere plné síly. „Je to tak. Ještě v pátek večer jsem byl v bivaku na rentgenu a místní doktor mě vyslal na CT do nemocnice. Podle vyšetření není nic zlomeného, ale mám velké otoky. Záda bolí, jinak jsem v pořádku. To je Dakar. Závod pro mě končí, ale můžu říct, že jsem si ho v novém týmu, i přes všechny těžkosti, užil,“ řekl Martin Šoltys. První dva jmenovaní z posádky se tak vracejí domů a mechanik David Jiřinec se připojí k servisnímu týmu, aby pomáhal při údržbě druhého kamionu.

V pátek večer mechanici do bivaku přivezli opraveného Arnošta, který bude v Saudské Arábii zůstávat a následně pokračovat na březnový závod světového poháru Rally-Raid Championship 2022 v Abú Dhabí. Všechny síly se tak včera koncentrovali do přípravy zbývajících vozů, vyrobených v Sedlčanech, které budou v závodě pokračovat. Karla – kamionu Martina Macíka, Niciase – speciálu sestrojeného pro Project 2030 a Vincenza, v němž závodí Italtrans Racing tým. „Na autech se mění kompletně všechno, preventivně pera, tlumiče, celá výstroj. Myslím, že budeme mít do druhé půlky téměř nové auto,“ řekl pilot Martin Macík, který je po polovině Dakaru na 11. celkovém místě. „Pro mě je důležité, aby kluci letošní Dakar dojeli ve zdraví, jeli rychle, zlepšovali se, a aby je to bavilo. Máme tu 4 kamiony, kromě Arnošta další auta zdárně pokračují. Udělali jsme inovace ty se teď testují. Snažíme se budovat větší tým. Máme před sebou další rok, pojedeme mistrovství světa, s lidmi, kteří tu teď jsou s námi. A věříme, že pracujeme na úspěšném projektu. To je za mě hlavní. Samozřejmě, v tuto chvíli nejsem s průběhem Dakaru spokojen na 100%. Ale jsme na dobré cestě. Jen to chvilku může trvat. Dakar je běh na dlouhou trať,“ řekl Martin Macík, šéf týmu Big Shock! Racing a MM Technology.

I přes ztrátu týmových kolegů, bez jejichž podpory bude další jízda závodem zase o něco náročnější, se všichni členové týmu Big Shock! Racing těší do druhé půlky Dakaru.

Další informace naleznete zde.

https://www.facebook.com/bigshockracing

https://www.facebook.com/martinmacikjr

https://www.instagram.com/bigshockracing

https://www.instagram.com/martinmacikjr/

Dnes Vám přidáme i větší dávku videi a nesmí chybět ani fotografie od MM photography

https://www.facebook.com/martinmacikjr/videos/677640326565803

https://www.facebook.com/martinmacikjr/videos/278860307561174