Úterý, 23 července, 2024
Dakar

1. etapa Dakar 2020 s Big Shock Racing

Během letošní zimní přestávky pro vás redakce auto-truck.cz připravila novinku. Tou jsou informace o Dakaru 2020 prostřednictvím tiskových zpráv týmu Big Shock racing, který zastupuje v kategorii kamionů posádka ve složení Martin Macík jr., navigátor František Tomášek a mechanik David Švanda. Dalším členem zmíněného týmu je  motocyklista Jan Brabec. Počínaje dneškem Vás budu na webu pravidelně informovat o počínání těchto závodníků.

 

Dnešní první etapa vedla ze saúdskoarabské Džidy do Al-Wajh a měřila 752 km, z nichž 319 bylo měřených. Hned na úvod šlo o kombinaci všeho co může tato rally obsahovat a to rychlé technické cesty, duny a kameny a prvním z týmu kdo se vydal na boj s jejími nástrahami byl motocyklista Jan Brabec, pro kterého se jednalo o první závodní jízdu po květnovém zranění při testování v Africe, ze kterého si Honza veze sebou stále několik šroubů v koleně. Pro svůj třetí start si vybral motocykl KTM 450 Rally se startovním číslem 43 a dal si předsevzetí, že zpomalí a nebude bloudit. „Největší radost mi organizátoři udělali tím, že nám zařídili předem vybarvené roadbooky. Ty hodiny malování jsem neměl vůbec rád. Ušetřený čas prospím,“ prohlásil Brabec. Spánek navíc se mu určitě bude hodit, protože dnes vstával již ve 3:40. V začátku závodu Brabec plánoval hlavně otestovat, jak bude na extrémní zátěž reagovat jeho operovaná noha. Na motorce se ale po rekonvalescenci a poctivém tréninku už zase cítil jistě a spokojeně, i když zatím ještě nejel na 100% výkon. „Prvních 100 km jsem se dostával do tempa, protože můj poslední závod byl Dakar 2019. Takže jsem se po roční pauze musel zase hodit do závodního módu. Úvodní 3-4 etapy do toho ještě kvůli noze nebudu šlapat úplně na plno, počkám, co se bude dít. Ale zatím jsem spokojený,“ hlásil Jan Brabec. Všechny nástrahy převážně kamenité tratě, na které dostávaly zabrat hlavně pneumatiky  a díky bezproblémové navigaci dovezl Brabec svůj stroj do Al-Wajh na pěkné 34. pozici potom co do závodu vyrážel jako 41.

V deset hodin našeho času se na start stejné 1. etapy postavil Martin Macík, který letos přivezl na Dakar nový speciál značky Iveco Powerstar, ze kterého pochází kabina a motor vozu. Zbytek je vlastní konstrukce sedlčanského týmu a nikdo vozu neřekne jinak než Karel. Shoda náhod tomu chtěla, že Macík i letos startuje s číslem 504. I přesto že má zasebou Martin již sedm startů na dakarské rally tak o sobě prohlašuje, že má pomalejší starty a jede hlavně hlavou a nenechává se unést. I přes toto tvrzení však projel Macík trať ve slušném tempu a po prvním dnu obsadil krásné 5. místo.  „Všichni jsou natěšení, takže jedou šílenou palbu. Mě zase klasicky chvíli trvalo, než jsem se rozjel. Jediný zádrhel, který jsme zaznamenali, byl menší výkon asi v třetině etapy, ale víme, čím to je a nebylo to nic zásadního. Jinak spokojenost, víme, že můžeme ještě zrychlovat,“ hlásil Martin Macík. „Nejeli jsme ještě ve 100% tempu. Navigace je složitější, ale nic, co by nás zásadně zaskočilo. Jen jeden z bodů jsme netrefili napoprvé, minuli jsme ho asi o 100 metrů a udělali si navíc kolečko. Jeli jsme v úplném klidu. Řidičském i navigačním. Pořád máme rezervy. Za nás klid a pohoda,“ doplňuje navigátor František Tomášek.

V průběžných výsledcích si tedy zavodníci Big shock racing týmu stojí takto:

Martin Macík 5. místo absolutně se ztrátou 00:04:52 na vedoucí posádku

Jan Brabec 34. místo absolutně se ztrátou 00:35:22 na vedoucího jezdce

Zítra závodníky čeká další etapa a my Vám o ní zase přineseme další zprávy.

Další informace a novinky můžete najít na následujících stránkách:

http://www.facebook.com/bigshockracing

http://www.facebook.com/martinmacikjr

http://www.facebook.com/janbrabecmxschool

Videa můžete sledovat na youtube kanále Big shock.