Úterý, 23 července, 2024
Dakar

Big Shock! Racing dnes zlobila navigace přesto zajeli dobrou etapu

Dnes se musíme i my čtenáři obejít bez mapy 3. etapy Rallye Dakar jelikož šlo o v uvozovkách provizorní etapy, jelikož byla k vůli povodni v bivaku zrušena včerejší maratónská etapa a tak dnes měl dnes celý závod jiný průběh. I přesto na sedlčanské posádky ve složení pilot Martin Macík, navigátor František Tomášek a mechanik David Švanda (Karel) a pilot Martin Šoltys, navigátor Roman Krejčí a mechanik Jakub Jiřinec (Arnošt) čekalo 368 závodních kilometrů. Oba zmínění navigátoři měli však na počátku problém s roadbookem takže si užili navigaci takzvaně na oči. Chyba však byla na straně organizátora. I přesto dokončil Karel etapu na pěkném 8. místě, které mu patří i v celkové klasifikaci a Arnošt dojel na 14. místě a v celkové klasifikaci je na místě 16. Týmy spřátelených týmů Project 2030 a ItalTrans dnes obsadili 16tou a 21tou pozici a v celkovém pořadí jim nadále patří 20 a 18 místo.

Do dnešní etapy vyrazila posádka Macík, Tomášek a Švanda ze 7. pozice dobře naladěna. Legrace je ale přešla, jakmile vjeli na trať a zjistili, že jejich roadbook nefunguje. „Já jsem dneska dokázal jet prvních 60 kilometrů bez roadbooku, jen na oči. Pak se přístroj v neutralizaci zkalibroval a začal fungovat. Zdá se, že to byla chyba organizátora. Jako opravdový stopař jsem tak vyčmuchával jednotlivé body. Nevěděli jsme, kam jedeme, létali jsme vzduchem, ale nakonec to dobře dopadlo,“ popsal své dnešní perné navigátorské chvilky František Tomášek a dodal: „Dál držíme palbu, stejně jako ostatní, jsme 8. – to na rozjezd není špatné. Dojeli jsme teprve třetí etapu a pořád můžeme zatáhnout.“ A jeho hlášení z trati doplnil i Martin Macík: „Další rychlá etapa. Zrádnější duny, které nejdou tak snadno přejet, protože jsou mokré. Musíte si najít ten správný rytmus, abyste se přes ně dostali. Do neutralizace jsme přilítli ve 140 km/h všichni najednou a po výjezdu jsme si krásně zazávodili. Posledních 50 km ale Karel nejel na 100% výkon a ztratili jsme asi 12 minut. Bojujeme dál, většinu Dakaru máme ještě před sebou,“ řekl Martin Macík.

Martin Šoltys dnes startoval z 11. místa. A jeho posádka bohužel musela čelit stejným navigačním nepředloženostem, jaké měli týmoví kolegové. „Dneska zase rychlá, těžká etapa. Když jsme odstartovali, zjistili jsme, že nám nejde roadbook. Takže jsme jeli podle stop. Až v neutralizaci se povedlo roadbook nahodit a zbytek trasy už fungoval. Ale byli jsme z toho trochu rozhození a nějaký čas jsme tím ztratili, což se projevilo na výsledku. Jinak se jelo dobře, bez technických problémů a defektů,“ hlásil Martin Šoltys v cíli.

Posádka Martina Macíka si také v předchozích dnech přebrala ocenění za etapová vítězství v rámci kategorie T5 světového šampionátu World Rally-Raid Championship 2022, kterého je Dakar nově součástí. Následovat budou i závody Abu Dhabi Desert Challenge, Rally Kazakhstan a Rallye du Maroc. „Aktuálně je přihlášených 5 posádek, my s Martinem Šoltysem patříme mezi pionýry. Jsme na začátku něčeho nového, víme, že naše ocenění je zatím spíše symbolické, ale rádi bychom dali vědět i ostatním, že je tu příležitost zazávodit si v kamionech také během roku, budeme rádi, když se přidají,“ říká Martin Macík.

 

Další informace naleznete zde:

https://www.facebook.com/bigshockracing

https://www.facebook.com/martinmacikjr

https://www.instagram.com/bigshockracing

https://www.instagram.com/martinmacikjr/

Přikládáme video ze včerejší 2. etapy a video po dojezdu dnešní 3. etapy. Nechybí pár fotek spřátelených týmů a fotky Big Shock! Racing doplníme, jakmile budou k dispozici.

 

https://www.facebook.com/martinmacikjr/videos/1077400396380223