Úterý, 21 května, 2024
Dakar

Macík po riskantní stíhací jízdě znova poskočil pořadím

Dnes na pokračující posádku týmu Big Shock! Racing ve složení Martin Macík, František Tomášek a David Švanda čekala náročná písečná etapa čítají 395 závodních kilometrů. Kluci do toho dneska opravdu šlápli a i přes to že dělali jednu pneumatiku zakončili svou stíhací jízdu na 7. příčce a v celkovém hodnocení se už posunuli na místo 9. K větší chuti do závodění přispěl i fakt že se konečně podařilo zvýšit i výkon závodního speciálu Iveco Powerstar. Posádka týmu projekt 2030 dnes dokončila etapu na 16. místě (15. místo absolutně) a tým ItalTrans dojel na místě 20. ( 17. místo absolutně)

Do dnešní etapy startovali sedlčanští bojovníci z 9. pozice. Organizátoři závodníkům  slíbili trať plnou náročných dun a písečných polí. Posádka v cíli potvrdila, že byl slib dodržen. „Byl to nářez. Já si myslím, že to byla zatím asi nejtěžší etapa letošního Dakaru. Jeli jsme 400 závodních kilometrů a prvních 200 byly jen a jen duny občas přerušované kilometrovými přejezdy. A pak znova duny. A zase a zase a furt. I proto dojet do cíle dneska všem trvalo tak dlouho. Bylo to fakt náročné, ale jeli jsme palbu,“ řekl Martin Macík.

Etapa začínala pískem a posádka už v úvodu musela vyskočit z vozu a měnit pneumatiku. „V kaňonu v prachu, kde jsme pořádně neviděli, jsme něco přejeli a museli měnit gumu. Bohužel to bylo zrovna na šutrech a nešlo tu úplně lehce, nechali jsme tam asi 10 minut,“ popisuje palubní mechanik David Švanda. A než posádka mohla pokračovat dál, předjelo ji několik soupeřů, které se ale okamžitě vydala stíhat. A šlo to překvapivě dobře. „Zdá se, že se klukům mechanikům přes noc povedlo o něco vylepšit výkon auta, což nám pomohlo celkem hladce zdolat dnešní obrovské duny. Kopce, které jsme dneska přejížděli, jsme už hodně dlouho neviděli,“ řekl navigátor František Tomášek a popisuje vysoké a hodně členité písečné duny, po kterých kamion musel šplhat nahoru. „Míjeli jsme nebezpečné trychtýře, často jsme si museli nadjíždět. Byla to docela riskantní jízda. A dost náročná byla i navigace, kterou ale Ferry zvládnul na jedničku,“ doplňuje Macík. Po neutralizaci vyrazil Karel do druhé části etapy a postupně se podařilo předjet všechny kamiony, které sedlčanské předstihly při výměně pneumatiky. A během letu k cíli, který byl v závěru hodně uskákaný, předstihli i další vozy.

Náročnost letošního závodu však již pociťují i těla závodníků ale přesto se s nástrahami trati perou srdnatě dále.

Další informace najdete zde a nechybí ani pravidelná videa a fotografie.

https://www.facebook.com/bigshockracing

https://www.facebook.com/martinmacikjr

https://www.instagram.com/bigshockracing

https://www.instagram.com/martinmacikjr/

Hodnocení etapy po dojezdu

https://www.facebook.com/martinmacikjr/videos/1504389089941360