Úterý, 23 července, 2024
Dakar

Macík po skvělé etapě 2. v celkovém pořadí

Dnešní 4. etapou se Dakarská rallye dostala za 1/4. Trasa vedla z Wadi Ad-Dawasiru do Rijádu a měřila úctyhodných 819 km s měřeným úsekem v délce 337 km. A že se zde dnes opět děly věci. Posádka žlutého Iveca je letos opravdu při chuti a dokazuje to jedním lepším výsledkem za druhým. Dnes to byla práce hlavně pro navigátora Františka Tomáška, kterého čekala náročná navigace. S tou se však statečně popasoval a jen jednou se musel pilot Martin Macík kousek vracet. Ten odváděl opět dobrou práci za volantem, i když v dunách jel opatrněji než by musel, ale ještě měli v paměti převrácené kamiony z předchozí etapy. Ve prospěch tohoto způsobu však hovoří vyrovnanost výkonů a dnes to opět bylo potvrzeno skvělým 4. místem a první čtyři posádky přitom dělilo v cíli etapy pouhých 22 sekund. Větší vliv měl však tento výsledek na celkové pořadí. V tom je Karel Big Shock! Racing týmu po dnešku na skvělé 2. pozici se ztrátou 0H27M22S na stále vedoucího Dimitryho Sotnikova s Kamazem.

Délkou se dnešní etapa zařadila prozatím do kategorie nejdelších. I přes svou délku a náročnost však v cíli nebyla na českých závodnících příliš znát. Martin Macík, František Tomášek a David Švanda si několikahodinovou jízdu zrádným terénem a honičky se soupeři na špici kategorie kamionů evidentně užívají. I když je trať občas hodně náročná. „Jsme v cíli! Obrovská výhoda, že jsme jeli bez prachu, startovali jsme po 2 minutách, to nám také pomohlo. Letěli jsme, jak jsme uměli. Bylo to rychlé. Navigačně náročná etapa, v kaňonech, ale Ferry dal super výkon, jen jednou jsme se drobně vraceli. V dunách jsme jeli opatrněji. Bál jsem se, potom co šly včera 3 kamiony na budku. Tam by se dalo ještě zrychlit. Ale zbytek etapy úplně v cajku. Jsme trochu vydrnčení, auto dostalo zabrat, protože v 140kilometrové rychlosti to posíláme do takových nesmyslů, že vůbec nechápu, jak drží,“ popisuje v cíli etapy pilot Martin Macík.

Posádce Martina Macíka se v letošním ročníku Dakaru zatím parádně daří a podává úctyhodné výkony. „Já myslím, že je to spousta věcí dohromady. Musíš mít skvělou techniku, dobrou strategii a hlavně šikovné lidi. A ty se v našem případě povedlo dát dohromady. Troufám si říci, že máme jeden z nejschopnějších mechanických týmů, z Františka se stal opravdu dobrý navigátor, každý z kluků ví, co je jeho úkol. Současně je třeba, aby někdo vše efektivně řídil, to dělá dobře táta. Martin Pabiška je zkušený týmový manažer, který dokáže pomoci. Ve všem máme systém. A pomáhají nám zkušenosti. S nimi víš, co máš dělat v závodě, ale jsou nepostradatelné i pro vývoj techniky,“ říká Martin Macík. Přesto na Dakaru do hry vstupuje ještě jeden zásadní faktor, který není možné ovlivnit, a to je náhoda. Protože na trati dlouhé přes 7000 km zkrátka dochází k událostem, se kterými ani po 19 dakarských startech nikdo nepočítal. „Samozřejmě, na Dakaru je vždycky potřeba i dávka štěstí. Vidíte, že nepředvídatelné události tu provázejí každého. Otázkou je jen kolik se toho stane a jak si s tím dokážeš poradit,“ říká šéf týmu, Martin Macík starší.

Další informace můžete získávat zde

http://www.facebook.com/bigshockracing

https://www.facebook.com/martinmacikjr

www.bigshockracing.cz

 

A nesmí chybět ani video s reakcí po dojezdu a se sestřihem včerejší 3.etapy.

https://www.facebook.com/martinmacikjr/videos/1067492340328778