Dakar sice skončil ne však pro členy Big Shock Racing

Pro fanoušky se stal minulý pátek 42. ročník slavné rally Dakar nenávratně minulostí. To se však nedá říct o členech týmu Big Shock Racing, kteří sice opustili karavanu závodní, ale za to je čeká další karavana tentokráte však do 10 českých měst a jednou na Slovensko kam přivezou své zážitky a to na besedy s názvem Posedlí Dakarem.

Nyní se ale ještě vraťme k výsledkům letošní rally pro tento tým protože si troufnu říct, že byly jak v kategorii kamionů a motocyklů kterých se tento tým účastní velmi pozitivní. V první zmíněné bojovala s konkurencí posádka ve složení pilot Martin Macík, navigátor František Tomášek a mechanik David Švanda, pro kterého šlo letos o premiérový start. Na start se letos postavili v novém kamionu značky Iveco Superstar, kterému v týmu říkají Karel. Hned od začátku kluci ukazovali, že se s nimi musí počítat a že se v letošním Dakaru chtějí prát o přední příčky. Během celého Dakaru však i je postihli nějaké komplikace ale hlavní je že v konečném účtování jim patřilo nádherné 5 místo a stali se nejlepším privátním týmem hned za 3 továrními Kamazy a jedním Mazem. Tím kluci dokázali, že jim nechybí jak rychlost ani technika. „Máme skvělé 5. místo a já jsem za to vděčný, protože jsme si s celým týmem obrovsky mákli. Přitom každému bych přál zažít tu dobrou náladu jak v našem bivaku, tak v kabině. Kluci mechanici do všeho šli s vervou, každý den makali do ranních hodin, každý den hrála muzika. Musím říct, že taková parta se těžko hledá. A dík si zaslouží také naši fanoušci, partneři a rodiny, protože podpora letos byla neuvěřitelná a my si jí moc vážíme. S letošním Dakarem jsme spokojení,“ říká Martin Macík.

Druhým válečníkem za tento tým je motocyklista Jan Brabec, který sedlá motocykl KTM 450 Rally. Pro něj byl ještě v první části roku start poněkud nejistý, když při testování v Africe utrpěl po pádu vážná zranění a musel dlouhou dobu strávit hlavně rehabilitací. Tu vzal opravdu poctivě a tvrdě do rukou a řekl si, že na Dakar prostě pojede. A to se stalo skutečností a tak se i přes sešroubované koleno objevil na startovní rampě. Ze začátku se sice pomaleji rozjížděl což se v takové situaci dalo čekat a bylo potřeba koleno i šetřit aby zvládl absolvovat obrovskou porci 7000 km které letošní Dakar měřil. Během etap se však ani on nevyhnul několika pádům, ale vždy naštěstí dopadly dobře maximálně s nějakým poškozením techniky. I přes tyto obtíže se však Brabec dokázal přenést a nakonec dokončil celý podnik na 54. pozici za což mu patří velký obdiv.Vydal jsem ze sebe letos na Dakaru maximum. Byl jsem připravený nejlépe, jak to v dané situaci bylo možné. Děkuji všem, kteří mě podpořili, a také sám sobě, že jsem to nevzdal,“ říká k letošnímu Dakaru Honza.

 

Po návratu domů však členy týmu nečeká žádný velký odpočinek, ale každá sekce se okamžitě pustí jak do plánování dalšího ročníku tak úprav na technice a dalších činností.

Tým však nezapomíná ani na jednu z nedílných složek, která je pro všechny velkou podporou a motivací a to jste Vy fanoušci. Členové týmu tak rozjedou zmiňovanou další karavanu a to na interaktivních besedách Posedlí Dakarem. Tato karavana postupně zavítá do Brna, Prahy, Ostravy, Zlína a dalších měst. Na Slovensku pak půjde o Bratislavu. Na těchto besedách máte možnost se dozvědět mimo jiné i spoustu zajímavých historek a informací s pozadí, které třeba nejsou vidět. „Besedy původně vznikly na přání fanoušků. Postupně se sály zvětšovaly a míst přibývalo. Pro nás už je teď skoro povinnost objet po Dakaru ČR a osobně našim fanouškům za jejich super podporu poděkovat. Myslím, že sociální sítě jsou fajn, ale nic nepřekoná sílu osobního setkání. Lidé se můžou zeptat na cokoliv, podáme si ruku, uděláme selfíčka a řekneme si, co je potřeba. Fanoušky bereme jako součást našeho týmu. A máme radost, že to vnímají stejně a podporují nás během Dakaru i na besedách,“ popisuje Martin Macík. Zároveň tyto akce poslouží k informování o projektu Respect Road – na silnici nezávodím, jehož prostřednictvím se snaží řidiče vést k vzájemnému respektu na silnicích a upozornit na nejčastější chyby, kterých se za volantem dopouštíme. Jen videa, která natočil k tématům bezpečného předjíždění, pozornosti za volantem a dodržování dostatečné vzdálenosti, už na jeho osobních sociálních sítích shlédlo přes 550 tisíc lidí.

K životu se opět probudí i dílny v Sedlčanech kde má tým své zázemí. Karel sice ještě teď vyhlíží trajekt v Džidě, aby se mohl přeplavit zpět do Francie. Jakmile si ho servisní tým převezme a přiveze zpět začne se pracovat na dalších úpravách pod vedením Martina Macíka staršího. „Vývoj závodních aut jde každý rok kupředu a je logické, že pro příští ročník už máme pro Karla připravené změny, které nám pomohou dál zrychlovat. Budeme řešit motor, převodovku a spoustu dalších věcí. A není už tajemstvím, že budeme stavět i další závodní auto, které bude zase o generaci dál,“ říká Martin Macík starší.

Celkově je tým s letošním Dakarem spokojen ale do dalšího roku chtějí vše připravit nejen tak aby potvrdili letošní výsledky ale, aby je dokázali i překonat.

Máme pro Vás i video se sestřihem toho nejzajímavějšího z Dakaru

 

Termíny a místa besed Posedlí Dakarem fanoušci najdou na www.posedlidakarem.cz

Máme tady i jeden trochu speciál o rodokmenu Karla a tom kolik už Martim Macík starší postavil kamionů http://www.posedlidakarem.cz/karluv-rodokmen-kolik-aut-uz-stihl-postavit-martin-macik-starsi/

 

Nezapomeňte sledovat i další info kanály Big Shocku a Big Shock Racing:

www.facebook.com/bigshockracing

www.facebook.com/martinmacikjr

www.facebook.com/janbrabecmxschool

 

« 2 z 2 »