Dnešní přestávka ve znamení příprav na maraton

Dnešní den byl pro tým Big Shock! Racing ve znamení přestávky která ukončila první polovinu Dakaru a zároveň umožnila týmu provézt přípravy a případné opravy na Karlovi aby byl do druhé poloviny zase ve skvělé kondici. Nejvíce na pilno tak měli mechanici. Ti celý den servisovali žlutý speciál Iveco, aby byl připraven na zítřejší start do maratonské etapy. Tento pojem znamená to, že zítra po skončení etapy nebude mít posádka servisní zázemí a tak cokoliv co by se na kamionu stalo, bude muset řešit palubní mechanik David Švanda ve spolupráci s pilotem Martinem Macíkem a navigátorem Františkem Tomáškem. Se zbytkem týmu se setkají až v pondělí. A tak právě 7. etapa bude pravděpodobně nejrizikovějším úsekem letošní dálkové rally, která je oproti předchozímu ročníku daleko náročnější. Svědčí o tom i fakt, že z více než 320 vozidel na startu jich do této otevírací etapy druhé poloviny vyjede už jen 230.

Pilot Martin Macík a navigátor František Tomášek dostali příležitost pořádně se vyspat, trochu si odpočinout, provést úklid a zvládnout všechny další činnosti, na které při závodě nezbývá čas. Ale palubní mechanik David Švanda už od brzkého rána spolu s ostatními mechaniky řešil servis. Největší péči si totiž během dne volna užíval týmový kamion Karel. Mechanici mu vyměnili v podstatě všechny pohyblivé části. „Na nápravách měníme zásadní části, které nejvíc trpí a mohly by prasknout. Všechna pera, všechny tlumiče i čepy, veškerá uložení, která jsou na nápravách vpředu i vzadu. Samozřejmě, nové jsou i pneumatiky. Kompletně prohlížíme motor. Ten má i nové turbo. Měníme všechny oleje, naštěstí máme zásoby od Champion Lubes. Na motoru řešíme i uložení napínacích kladek, řemen a tak dále,“ vyjmenovává palubní mechanik David Švanda. A mechanici jsou dnes extrémně pečliví, protože vědí, že zítra po etapě bude David na večerní servis sám.

Jak už jsme zmínili martonská etapa bývá většinou tou ve které se začíná definitivně lámat chleba. „Myslím, že maratonské etapy často ovlivňují vývoj závodu. Většinou náskoky nebo ztráty, které zde vznikají, bývají tak velké, že se začne rýsovat pódium a umístění týmů v rámci celé soutěže. I když rozhodnout se samozřejmě může i v poslední etapě,“ říká David Pabiška, týmový manažer. Proto je tak důležité, aby mechanici během volného dne dobře vyladili závodní stroje. Všichni v týmu Big Shock! Racing doufají, že náhradní díly během maratónské etapy nebudou potřeba, přesto se pojistili a domluvili se s týmy, které mají asistenční vozy v závodě, že jim povezou část potřebného vybavení. Pilot Martin Macík, navigátor František Tomášek a mechanik David Švanda si musí zabalit jen osobní věci, které budou pro nocování v poušti potřebovat. A svou nedělní jízdu čítající 284 km přejezdů a 453 závodních km budou muset přizpůsobit aktuální situaci. „Karla se pokusíme více šetřit, abychom se večer v bivaku nemuseli pouštět do větších oprav, ale zároveň nechceme zůstat pozadu,“ říká Martin Macík. Posádky tentokrát musí zvládnout po maratonské noci v Sakaka i následující etapu do Neomu. Bez pomoci asistencí tak ujedou kolem 1400 km.

Další informace můžete získávat zde

http://www.facebook.com/bigshockracing

https://www.facebook.com/martinmacikjr

www.bigshockracing.cz

Dnes pro vás máme video ze včerejší 6.etapy  a druhé, na kterém je sestřih z etap 3-6.