Úterý, 21 května, 2024
Dakar

První polovina maratonské etapy dokončena

Po včerejším dnu volna se dnes opět rozhořela bitva o pozice v rallye Dakar. Na posádku týmu Big Shock! Racing dnes čekala první polovina maratonské etapy, v která měřila 737km s měřeným úsekem v délce 453km. A dění na trati bylo zajímavé od samého začátku. Posádka ve složení Macík Tomášek Švanda musela po ujetí 500 metrů řešit první problém. Při přeskoku jedné z dun po špatném dopadu ohli v pořadí druhou spojovačku. Po propadu až na 23. pozici však nasadili ke stíhací jízdě a postupně se prodírali pořadím zase vpřed. Do cíle etapy nakonec dorazili po výborném výkonu jako 10 v pořadí. V celkovém pořadí se stále drží vepředu. Aktuálně jim patří 5. pozice se ztrátou 01H42’01“ na stále vedoucího Dimitrye Sotnikova s Kamazem.

Jak jsme zmínili v úvodu nezačala dnes etapa po sedlčanskou posádku moc dobře. Ohnutá spojovačka (tyč spojující kola a řízení) totiž znemožnila pokračovat v jízdě a tak musela být vyměněna. Opravu měli chlapi však již nacvičenou z 5. etapy a po úspěšné opravě se mohli vydat dále. „Etapa v písku. Na půltém kilometru jsem při jednom skoku hamtnul na brzdu a auto šlo najednou doprava. Ohnutá spojovačka. Zhruba za 25 minut jsme měli hotovou opravu a pokračovali dál. Chytli jsme tempo a letěli k cíli. Dost nám prášili osobáci, ale povedlo se nám je postupně předjet. Ta spojovačka nás samozřejmě mrzí, každá minuta už je teď hodně cenná,“ hlásil z cíle Martin Macík.  Po zbytek etapy se snažili umazávat časovou ztrátu. Žlutý speciál Karel proto nasadil tempo lehce na hraně možného.

Po dnešní maratonské etapě s cílem v Sakaka si posádka však nepůjde oddechnout do svého oblíbeného bydlíku, v plánu je hromadné nocování. V bivaku tentokrát závodníci přečkají noc bez svých doprovodných týmů. Než ale vlezou do spacáků, čeká na ně ještě důležitá povinnost. Musejí se postarat o Karla, jejich závodní kamion. Kompletní nedělní servis auta mají ve vlastní režii. Mechanici a další členové týmu se mezitím přesunuli do následujícího bivaku v Neomu. Hlavním technickým stratégem večera je proto David Švanda. „Snad nebude moc práce. Určitě projdeme celé auto. Zkontrolujeme brzdy, pneumatiky i tu spojovačku, abychom se ujistili, že je všechno na svém místě a v cajku. Ať zítra můžeme s klidem pokračovat do druhé maratonské půlky,“ říká palubní mechanik týmu Big Shock! Racing.

Další informace můžete získávat zde

http://www.facebook.com/bigshockracing

https://www.facebook.com/martinmacikjr

www.bigshockracing.cz

Dnes pro vás máme jen video s bezprostřední reakcí po dojezdu etapy a ze včerejšího dne volna

https://www.facebook.com/martinmacikjr/videos/247661176874485