Sobota, 27 července, 2024
Rok 2018

Tým DBRC ovládl závody na Slovakiaringu

O víkendu 11. a 12.8 se na slovenském Slovakiaringu konaly další dva závody šampionátu Histocup Austria. Po vynechání podniku v Maďarsku zde byl opět přítomen i Ing. David Bečvář s týmem DBRC a jejich krásným Jaguárem XJ-S. A pánové zde opět sbírali vavříny. Více informací se už dozvíte v následujícím rozhovoru.

Zdravím Davide. Jsem moc rád, že máme opět možnost zprostředkovat report o dalších skvělých výsledcích, ke kterým bych ti chtěl ještě jednou poblahopřát

V pátek jsi psal, že jste měli nějaké technické problémy s autem mohl by jsi říci o co se jednalo?
Nakonec se z toho vyklubal studený spoj v motorové kabeláži, ale najít ho si vyžadovalo metodou pokusů a omylů vyměňovat všechny možné komponenty. Kluci mechanici to nakonec dali. Klobouk dolů.

Když se podařilo závadu odstranit, jak ses cítil před sobotní kvalifikací? Věřil jsi, že auto bude fungovat nebo jsi měl nějakou obavu?

Nad tím moc nepřemýšlím. Když sednu do auta věřím, že vše bude fungovat, takže jedinou obavu jsem měl, abch něco nezkazil já.

Na startu jste byli na šestém místě, jak na tom byla tvá největší konkurence a jak závod probíhal a dopadl?
Hned po startu jsem, si najel nějaké dvě místa a pak se v průběhu dalších čtyř kol přetahoval s Alferedem Waisengruberem na BMW 6356CSi. On a nakonec i Martin Sahl na Fordu RS1600 odpadli, takže z toho bylo druhé místo absolutně a první v historických vozech. Martin Sahl se odporoučel velmi dramaticky s ohňostrojem jisker od podvozku poté, co mu upadlo levé zadní kolo.

Po takovém skvělém výsledku jste určitě byli skvěle motivováni na neděli. Jak probíhal tento závod?

V neděli jsem startoval z druhého místa a měl před sebou jen Manfreda Pledla na Fordu RS1600. Říkám jen, ale jeho auto má výkon 260 koní při váze 800Kg, takže poměr výkon na kg má téměř stejný jako my. Při startu jsem ho však předjel a první pozici absolutně udržel až do konce.

Jak si po těchto výsledcích stojíte v celkovém hodnocení a je zde nějaká možnost že byste mohli útočit na zisk titulu?

Pro mě je důležité, abychom se u toho bavili. Nikdy nekoukám na celkové výsledky dřív než po půlce sezóny. Vzhledem k tomu, že jsme vynechali Maďarsko jsme nyní celkově na druhém místě za Alfredem Weisengruberem, na kterého ztrácíme 16 bodů. Vzhledem k tomu, že nám do konce chybí už jen 4 závody a v každém lze získat maximálně 10 bodů, je velmi pravděpodobné, že si letos sáhneme na titul, spíš si musíme hlídat zadek, abychom byli na stupních vítězů.

Milí čtenáři a čtenářky to byl Ing. David Bečvář, kterému tímto děkujeme za rozhovor a přejeme úspěch ve zbývajících závodech. O dění a výsledcích budeme samozřejmě informovat.

Teď pro Vás připravujeme článek ze 13. ročníku Truck srazu ve Zlíně takže se máte na co těšit.