Úterý, 23 července, 2024
Dakar

Big Shock Racing na 2.místě na Baja Poland

Big Shock Racing tým vyrazil na první letošní dálkovou Rally k našim sousedům do Polska.

Závod se skládal ze sedmi rychlostních zkoušek  rozvržených do tří dnů, takže měla posádka ve složení pilot Martin Macík, navigátor František Tomášek a palubní mechanik David Švanda možnost prověřit Karla (Dakarský speciál Iveco) v ostrém tempu. Situaci však mírně zkomplikovalo počasí které proměnilo polskou trať v bahnité koryto s místy ve kterých bylo vody po pás to však české posádky nezastavilo. Ukázali, že dokáží být hodně rychlé a neztratí se ani v silné konkurenci osobních vozů.

První sobotní etapa byla díky dešti blátivější než si dokázal kdokoliv představit. Martin Macík se však i přes tyto podmínky pěkně po trati naháněl se svými soupeři. „Jízdu jsme si s klukama užívali, i když občas bylo na trati vody zbytečně moc. Celou cestu se nám mlžilo přední okno. Nestává se často, abychom se během závodu museli odpásat a utírat přední sklo toaletním papírem. Dálkový závod zkrátka pokaždé dokáže překvapit,“ popisuje úskalí mokré trati Martin Macík. Náročný terén si však vybíral svou daň i na technice a tak Macík během jízdy ztratil 15 minut opravou řemenu, který strhlo bahno. Byla také možnost si vyzkoušet i výměnu pneumatiky což v podmínkách jaké panovali na trati byla rovněž výzva. Díky kluzkému a těžkému blátu, které bránilo uložení proražené gumy, si akce vyžádala další čtvrthodinku. Náladu si však chlapi zlepšili v druhé sobotní etapě. „Druhá část byla boží, jelo se nám nádherně, adrenalin pracoval. I tady jsme řešili dvě nečekané události. Celkem těsně jsme obkroužili Dacii, která zůstala stát v úvozu. Vyjeli jsme při tom menší zídku a utrhli pravou přední brzdu. Pak už jízda byla o něco méně příjemná, ale zvládli jsme to,“ popisuje Martin Macík. 30 kilometrů před cílem posádku potrápila ještě trochu převodovka, když do jednoho z čidel zatekla voda. Karel tak dojížděl etapu v pomalejším tempu. I tak ale posádka obsadila v absolutním pořadí druhé etapy 4. místo. „Mít před sebou v cíli jen 3 nejrychlejší osobáky je bomba. Zdá se, že jsme jeli opravdu rychle. Karel, ačkoliv je stavěný do pouště, zvládá dobře i bahno. Do zítřka musíme opravit jen pár malých detailů,“ vzkazoval palubní mechanik David Švanda v sobotu večer

Neděle pro tým ze Sedlčan nezačala úplně dobře díky zprávě o 7 minutové penalizaci, která byla posádce Iveca udělena za sobotní brzký vjezd do jedné ze zón v servisu. Martin tak musel hned od začátku nasadit svižné tempo. Vzniklou ztrátu se mu dařilo ukrajovat, až do momentu kdy se kamion při sjezdu do jednoho z rašelinišť nečekaně stopnul. Po krátkém boji musel zasáhnout bagr pořadatelů a český vůz vysvobodit. „Kamion před námi ještě těsně stihl tu bažinu projet, ale my už jsme tam zůstali viset. Ztratili jsme asi 20 minut. V další etapě byla trať tak rozmočená a nesjízdná, že jsme rašeliniště museli úplně objet. Liazku už do zmiňovaného úseku organizátoři vůbec nepustili,“ popisuje záludnosti polské trati navigátor František Tomášek a dodává: Navigace byla jednoduchá, zajezdili jsme si bombasticky, první závod sezóny určitě nezklamal. Každopádně, příště už bychom si přáli test někde v suchu.“   

Přes všechna úskalí však Macík dovezl svůj speciál do cíle na celkovém druhém místě těsně za týmovým dvojčetem, které pilotoval Jaroslav Valtr. S nástrahami tratě se dobře popasoval i nováček Dan Stiblík, který jel v pronajatém Liazu a na své první dálkové rally nasbíral spoustu cenných zkušeností. „Užili jsme si to, ale člověk musel být hodně opatrný. Jezdíme tu úzkou lesní cestou a stromy jsou kolem trati hodně blízko. Kamion si na vodě jede, kam chce, je jak sáňky. Musíte ho mít pořádně pod kontrolou,“ popisuje jízdu Stiblík.

Celkově však tým považuje polskou misi za úspěšnou. „Jsme spokojení, všechna auta, která jsme postavili, dojela do cíle v pořádku. Liazce bahno ničilo spojku, takže Dan Stiblík musel hodně tvrdě řadit, ale určitě si i posádka Franty odváží užitečné zkušenosti. Máme radost, že jsme techniku ani v těch extrémních podmínkách moc nezničili. Byl to další dobrý trénink na Dakar,“ hodnotí šéf týmu, Martin Macík starší.

Sedlčanští závodníci už se těší na tuniskou Rally El Chott, která by se měla uskutečnit na přelomu října a listopadu. Všichni pevně věří, že závod proběhne podle plánu a trať bude konečně suchá.

Aktuality, zajímavosti, videa týmu Big Shock! Racing najdete na:

http://www.facebook.com/bigshockracing

https://www.facebook.com/martinmacikjr

www.bigshockracing.cz

Můžete se podívat i na zajímavá videa z Polska

BAJA POLAND 2020 | SS2 & SS3 | 2nd & 1st place

Baja Poland 2020SS3 // 1. placeOverall // 2. place🇨🇿 Prostě pecka! Užil jsem si to i když to bylo fakt náročný! 😄 Čekal jsem déšť a bahno, ale tohle byl jiný level! 🤓 Karel není úplně do bahna, ale zmáknul to! 😁 Zítra to bude boj, tak sledujte! 😉🇬🇧 Just great! I enjoyed it even though it was really challenging! 😄 I was expecting rain and mud, but this was a different level! 🤓 Charles is not really truck into mud, but he got it! 😁 It will be a fight tomorrow for the first place! 😉Supported by BIG SHOCK | IVAR CS | Champion Lubes | OMP Racing

Zveřejnil(a) Martin Macík Jr. dne Sobota 5. září 2020

 

https://www.facebook.com/watch/?v=3081639121944884&extid=nM4s4l6FaVavr02c

a ještě odkaz na článek přímo od Big Shock racing

Tři kamiony od Macíků v Baja Poland

Není vybrán žádný galerie nebo galerie byla smazána